tiistai 24. marraskuuta 2009

Hyasintteja ja muitakin kukkia

Loppu hyvin, kaikki hyvin. Kumpikin sähköpostiosoitteeni on käytössä ja kunnossa. En ymmärrä, mihin se vanha s-postini vähäksi aikaa oikein katosi. Yleensä en lue koskaan ohjeita, vaan hätäisesti söhlään, että saisin nopsasti valmista. Erittäin paha tapa, jota en suosittele kenellekkään.



Kävimme sunnuntaina Plantagenissa kukkaostoksilla, koska en enää pystynyt hillitsemään itseäni, vaan hyasintteja oli saatava. Pari muutakin kukkaa tuli mukaan vielä. Olen sanonut jo aiemminkin, että rakastan kukkia. Mutta en osaa hoitaa niitä. Kuolevat kynsissäni turhan nopeaan. Tuon ylläolevan kukan olen saanut pidettyä hengissä jo ainakin kuukauden ja eilen laitoin sen pientä väkivaltaa käyttäen korkeajalkaiseen lasiin. Sillä kun on niin pitkät varret.



Parissa päivässä hyasintit olivat täydessä kukassa, koska meillä on niin kauhena lämmin asunto. Pidän paljon ikkunoita auki ja tämäkin asetelma on saanut olla avoimen ikkunan edessä leveällä ikkunalaudalla, koska ei pakkasia ole ollut. Hyasintin tuoksu on ihana. Minulla on 1 hyasintti omassa huoneessani ikkunalaudalla. Se ei ole vielä ihan auennut, koska ikkuna on oikeastaan aina auki, milloin isommalla, milloin pienemmällä.



Nämä vedestä pitävät kukat päätyivät olohuoneen ikkunanlaudalle. Kuva on tosi huono.

Käsitöiden suhteen olen ollut todella saamaton. Pieni valkoinen matkalaukku odottaa tekstejä kylkiinsä samoin pari laatikkoa. Joulutötteröitä olisi kiva tehdä samoin pieniä pehmotähtiä ja laittaa silittämällä tekstit niihin. En ole sitä vielä kokeillut. Mutta täytynee terästäytyä.



Kiitokset jälleen vierailijoille ja lukijoillle !!
Mukavaa viikkoa kaikille!

6 kommenttia:

elina kirjoitti...

Hei
Minäkin rakastan kukkia ja haluaisin leikkokukkia olevan joka päivä pöydillä. Meillä on pieni koti ja olen aina kotosalla, joten kukkia ehtisin hyvin ihaillakin. Leikkokukat ovat vaan niin kalliita, että täytyy vähän rajoittaa ostohaluja.
Viherkasvit kukoistavat minulla nykyään hyvin ja se johtuu tästä ihanasta vanhasta talosta. Meillä lämmitetään puilla ja huoneiden lämpötila on alle 20, muutamien pattereiden vieressä en pidä kukkia, vaan kukkapylväät ja pöydät ovat vähän kauempana. Viherpeukaloa minulla ei ole ja keskuslämmitystalossa asuessamme ja lämpötilan ollessa reilusti yli kukille sopivan, minullla kuoli yleensä kuukaudessa kukka kuin kukka.
Jos en yrittänyt opettaa niitä vesikasveiksi, niin sain ne paahtumaan ja tukahtumaan kuumien pattereiden päällä.
Tosi kaunista sinun kodissasi ja ainakin nyt kukat näyttävät kukoistavan.

Arja kirjoitti...

Ihana toi lankaköynös tossa korkeassa maljassa.
Minä tein ennätyksen lankaköynöksen kohdalla, tapoin sen viikossa :-))

Louise kirjoitti...

Hyasintit valkoisessa "soppakulhossa" ovat ihana asetelma!! olen pitkään etsinyt jotain vastavaa kulhoa mutta en ole löytänyt tähän asti...

Piitu kirjoitti...

Minkä hintasia nuo hajusintit (:)) on Plantagenissa?

Ulla-Kristiina kirjoitti...

Kiitos teille kaikille! Elinan asunto on varmasti parempi kukille kuin tälläinen kuuma kerrostaloasunto. Silti kerrostaloissakin toisilla kukat kukoistavat, vaan ei minulla. Arjalla on näemmä samaa vikaa kuin minulla. Sanotaan, että jos pystyy saamaan anopinkielen hengiltä, niin suositellaan muovikukkia. Minulta on anopinkielikin kuollut. Louise, olen löytänyt kirpparilta vuosia sitten soppakulhoni ja siinä on kansikin. En ole sille koskaan muuta käyttöä keksinyt kuin jouluna hyasinttiruukkuna. Piitu, sunnuntaina hyasintit olivat Plantagenissa 4kpl=10€. Kävimme silloin myös Lidlissä ja siellä oli pienenpieniä hyvsinttejä 0,95€ kpl. Niitä en ostanut edes kokeilumielessä, kun oltiin käyty jo kukkaostoksilla. Täällä ainakin on paljon kukkia -50% tällä hetkellä Plantagenissa ja siellä ne 2 samanlaista kukkaa ikkunanlaudalla maksoivat alle 2€.

Kamomilla kirjoitti...

hei!
Kiitokset sinulle kun kävit sivullani ja jätit jalanjäljen. Nyt pidetään peukkuja sunnuntaina sitten!
Kamomilla

Kaikkea kaunista

Olen vieraillut aivan ihanilla blogi-sivuilla. Elsass-blogissa vierähti yli tunti ja se sisältää kaikkea mukavaa. Päätin yrittää itsekin ja pienten vaikeuksien kautta olen jotenkin selvinnyt tähän asti. Tosin en kylläkään ilman apuja - täytyy myöntää. Ja uskon, että joudun pyytämään apua vielä useastikin. Ei haittaa, itsetunto kunnossa. Talvi tekee tuloaan ja ihana polttaa kynttilöitä. Olemme muuttaneet keväällä tähän asuntoon, emmekä ole vielä kokeilleet takkaa. Asumme kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja meillä on ihana avotakka. Ja suuri, suuri olohuone. Kuvat, joita laitan blogiini ovat kotoamme. Laitan myöhemmin käsityö-askartelu- ja maalausjuttujani.